петак, 4. август 2017.

Haos u Niški vrt

Haos u naš Niški vrt.

Dugo posmatram sta je problem. Ljudi sami sebe psuju kad vide djubre po ulicama, pored reke, svude vise kese kao ukrasene bozicne jelke. Ponekad kad malo zmurim pravim se da je umetnicko delo i maštam da to nisu kese nego beli andjeli.


U pocetku kada sam dosla mnogo mi je smetalo djubre. Kako je moguce da su toliko loše vaspitani. Pravila sam dani ciscenje kod nas blizu ulice. Castila bi decu sladoled da počiste. Roditelji se ljutili  i ako sam obezbedila i rukavice i metle. I onda posle 12 godine posmatranje sam skontala. Nisu samo krivi ljudi! Jesu a i nisu. Svuda u svetu ljudi prave lom i naravno i u Holandiju. Zivila sam u Holandiju bas u centar grada, kao sada u pobedinu ulicu. Svakog petka se tu postavio pijac. Dolaze ljudi sa cele tezge na tockove. Moj svekar kad je došao u posetu se cak izgubio jer je on došao petkom u Holandiju. Išao uvece da se šeta i da se vrača ono ga nema pijac. On traži i nema.. nije shvatio da je pijac otisao. E sad posle pijaca bude isto djubre koliko hoces.. ali dolazi uvece kasno ekipa i čisti. Istinski čisti... a ne kobajagi mrda metlu. U tome je stvar!


Šetam se i vidim na novi bulevar prema Stopshopa idu djubrari. Stanu na svaku kantu i vadi djubre rukama.. kad pogledam pola djubre ostao unutra a ostalo izletelo vec na put! Leti te kamioni prave veču štroku neko što čiste... curi od lubenice ceo trag a da ne kazem koliko smrdi!!! Ljudi bace u kontejnerima ali nema mesto vise.. vetar duvne i sve razbaceno. Svuda u svetu se jedu lubenice ali se sistem razlikuje. Treba nam nove kontejnere i nove kamioni i mozda i nove radnici ili barem stroziji nadzor.  ulice se peru ali samo glavne.

Kad sam otisla na jednodnevni izlet u Jagodini ja sam bila iznenadjena čistotom. Nigde nisam vidila prepune kante i jedan papiric na ulici. Mozda je to bila slucajka ili mozda je ovaj  Palma kriv za čistoču. Bilo kako tamo je taj dan bilo čisto. Išli smo u zoološki vrt gde sam se rastužila kad sam vidila divlje zivotinje u kavezi od 2 sa 2m. Ali cisto je bilo.

Na Bovansko jezero isto bila cela plaža prepuna djubre. Krenemo ja i muž da skupljamo a neke ljudi govore:" bravo za vas!" A ja na to:" ajde samnom, da bude i bravo za vas!". Ljudi se okrenu i toliko.. 

Problem je veliki, pare su deo toga. Ali ja mislim da to treba da nam bude prioritet. Da zabranimo automobili iz koje curi ulje i svuda prave fleke i smrad. Kazna.. nije to toliko skupo da se zavari nešto. Da kaznimo ne održavanje ispred kuče. Da kaznimo loženje plastiku (jer duže drži vatru). Da kaznimo radnici koju vade samo pola iz kante. Da objasnimo ljudi kad bace djubre uz reku, da ta reka negde ide... i umesto rasvetu za bozic ili neku svirku koj grad pokloni, da ulaže grad u cistoču i pokloni nama to najbitnije. Zdravlje i higijena!

Ja sam se iznenadila kada smo dobili kaznu u Holandiju od 60 evra zato sto smo naše djubre bacili u tudje kontejner. Prvo sam se pitala: kako su znali da su naše kese?? Onda su nam rekli da su bili naše telefonske računi u kesu. Oni znaci brčkaju po kese da gledaju ko je šta bacio.  Mi smo tada inace bacili u tudje jer je naš kontejner nestao.. U Holandiju stalno pada i kiša tako da nam ne treba pranje ulice tamo, prašina skoro da nema i dovoljno je da se briše jednom nedeljnom stepenice i uopsteno prašina. Zimi niko ne loži jer je drvo preskupo. Tamo samo bogataši se greju na drvo. Kola su dobra jer nema rupe u ulicu da ih krše sve. Ufff vidim koliko jos treba mnooogooo. Okrenecu glavu jos nekoliko godine i nadam se da ce Niš dobije neko poput Palme, samo da voli homoseksualce i da nas ne strpa u kaveze od 2 sa 2m. Da nam ostane ovaj divlji duh ali u čiste siroke kaveze.
Kontejneri u Holandiju